Warsaw Medical Expo - relacja z targów w Nadarzynie

Warsaw Medical Expo 2023.jpg
Ilona Gullu.jpg

Ilona Güllü

Poliglotka, marketerka, podróżniczka. Mieszkała przez dwa lata w Turcji. Ilona była podwykonawczynią Google. Pracowała też w przeszłości jako tłumacz medyczny. Jej teksty na blogu obejmują głównie tematykę lifestyle'ową.

Data publikacji

2/1/2024

W dniach 6-8 grudnia na hali PTAK Warsaw Expo w Nadarzynie odbyły się największe targi medyczne w Polsce Warsaw Medical Expo. W ostatniej edycji wziął udział również Home Lab. Wielu potencjalnych gości i wystawców zastanawia się, czego należy się po tego typu imprezach spodziewać. Czy znajdą tego, czego szukają? Czy, poza ukazaniem swojego stoiska, można liczyć na wydarzenia towarzyszące? Z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Zapraszam na nasz artykuł!

Na początku opiszę przygotowania do targów i średnie koszty takiego przedsięwzięcia. Potem napiszę o tym, jak samo wydarzenie przebiegało. Tradycyjnie opowiem Wam też o kilku ciekawych firmach, które poznałyśmy. Na końcu napiszę krótkie podsumowanie.

Przygotowania do targów - formalności

Wejście dla gości nie jest sprawą skomplikowaną. Potencjalny odwiedzający wchodzi na stronę www.warsawmedicalexpo.com, rejestruje się w portalu i odbiera darmowy bilet. Na stronie internetowej pojawi się mapka ze stoiskami wszystkich Wystawców.

Warsaw Medical Expo - zrzut.png

Natomiast droga firmy do zostania Wystawcą jest nieco dłuższa. Najpierw (na wspomnianej stronie internetowej) trzeba wejść w rubrykę „Dla Wystawców” i kliknąć w zakładkę „Zostań Wystawcą”. Pojawi się formularz, który wypełniamy danymi kontaktowymi firmy lub osoby reprezentującej. Następnego dnia, zwykle w godzinach popołudniowych, oddzwania przedstawiciel targów, umawiacie się na wideorozmowę i omawiacie wstępne warunki (czyli umiejscowienie i szacowane koszta). Macie tydzień, by zaakceptować warunki lub odmówić. Ceny są płynne i zależą od wielu czynników, ale średnie całkowite opłaty za miejscówkę z metrażem, obudowę, branding i ewentualne wypożyczenie mebli (które akurat same dowiozłyśmy) wynoszą mniej-więcej 20 tys. złotych w przypadku stoiska 16m2.

Po dogadaniu szczegółów najpierw podpisujecie formularz udziału w targach (po jego podpisaniu macie 30 dni na ewentualną rezygnację), a potem formularz dotyczący wyglądu stoiska, co będzie na nim będzie wstawiane i jakie będą związane z tym koszty (które już potem nie ulegają zmianie). Po niedługim czasie otrzymacie faktury do opłacenia na miesiąc przed targami. Niech nie przestraszą Was potencjalne upomnienia SMS i mailowe, jeśli już zapłaciliście. One są wysyłane automatycznie do wszystkich Wystawców.

Kiedy już formalno-finansowe sprawy zostaną sfinalizowane, kontaktuje się z Wami Dział Brandingu. Komunikacja tutaj jest dość bezpośrednia. Na przygotowanej dla Was chmurze trzeba do konkretnej daty przesłać pliki pdf przedstawiające, jak ma wyglądać konkretna ściana lub lada (ten plik będzie wydrukowany w formie tapety). Umiejscowienie musi być przedstawione w tytule pliku. Jeżeli chcecie zweryfikować wygląd pliku, potrzeba do tego nowszego komputera lub mocniejszy procesor, ponieważ pliki są tak duże, że na normalnym laptopie będą ładować się przez wieczność. Po załadowaniu projektów, będą one albo zaakceptowane przez technika, albo odrzucone i będą wymagać poprawy.

Oto efekt końcowy. Jak Wam się podoba?

Stoisko — Warsaw Medical Expo.jpeg

Przyjemniejsze aspekty przed targami

Organizator zadbał o to, byście odpowiednio rozwinęli relację z Klientami i Partnerami oraz wypromowali markę dzięki targom:

  • Już latem otrzymujecie hasło do elektronicznego generatora zaproszeń, w którym możecie mailowo zaprosić swoich Partnerów. W zaproszeniu będzie widoczna Wasza nazwa firmy, logo, numer hali i stoiska, a także adres targów i przypomnienie o aktywacji zaproszenia.

  • Ponadto, na Waszą skrzynkę pocztową zostanie wysłany pakiet 10 identyfikatorów gości VIP, które możecie przekazać swoim bliższym odwiedzającym. Identyfikator VIP Guest zapewnia darmowe wejście do strefy VIP, gdzie można usiąść na kanapie, zjeść kanapeczki, coś słodkiego, napić się gorącego napoju typu kawa czy herbata… lub musującego wina.

  • Na kilka tygodni przed rozpoczęciem wydarzenia otrzymałyśmy informację od Organizatora na temat wieczoru branżowego, na który mogłyśmy pójść nie tylko my, ale i pewna ilość naszych partnerów biznesowych bądź klientów. Opiszę tę imprezę w oddzielnym punkcie i porównam ją z podobnym wieczorem, w którym miałyśmy okazję wziąć udział podczas Med-Tech World na Malcie.

  • Jeśli natomiast chodzi o promocję, to Organizator dwukrotnie wspomina o firmie w mediach społecznościowych. Pierwszy raz przed targami. Drugi raz zostaje opublikowana fotorelacja z Waszego stoiska, przesłany przez Was opis działalności, a także namiary na stoisko, gdzie można Was odwiedzić. Ponadto, można zaprezentować firmę również na forum, gdzie zazwyczaj występują wykładowcy. Należy tylko umówić konkretną godzinę z Organizatorem, wypełnić formularz i wysłać materiały. Można przedstawić wykład, pokazać prezentację Power Point albo odtworzyć film.

Przebieg Warsaw Medical Expo i wydarzenia towarzyszące

Na początku warto powiedzieć kilka słów o samej topografii hali PTAK, na której odbywały się targi. PTAK Warsaw Expo znajduje się w Nadarzynie – 15 minut samochodem z dzielnicy Okęcie lub pół godziny autobusem z pętli Aleja Krakowska P+R. Jeżeli więc przyjeżdżasz spoza Warszawy, najlepiej będzie znaleźć zakwaterowanie właśnie w okolicy Okęcia czy Warszawy Włochy. Kompleks ten zawiera kilka hal, na których w tym samym czasie mogą odbywać się inne targi (np. meblowe czy botaniczne). Ostatnia edycja Warsaw Medical Expo odbyła się w hali F. Warto przy wejściu wziąć broszurkę z mapą stoisk, ponieważ na początku bardzo łatwo jest się zgubić, gdyż przestrzeń i wybór usługodawców jest naprawdę spory. Dla gości udostępniony jest bezpłatny parking oraz szatnia. Aczkolwiek, temperatura wewnątrz (zwłaszcza w grudniu) bywa chłodna, więc wskazane jest ubranie się w bluzkę lub koszulę z długim rękawem.

Jeżeli chodzi o gastronomię, to oprócz wspomnianej strefy VIP można znaleźć kilka punktów, w których można coś przekąsić. Najbliżej naszego stoiska znajdował się Food Hall, na którym można było zakupić zupy lub jedzenie na wagę kuchni polskiej. Wszystko to wyglądało pysznie, aczkolwiek gości może odstraszyć cena, ponieważ 100g potrawy z bufetu kosztował ponad 9 zł. Największym popytem wśród Wystawców cieszyła się chińska pierogarnia „Parnik”. Można było skosztować oryginalnych pierogów na parze zarówno mięsnych, jak i wegańskich bądź bez glutenu. Porcja takich pierożków kosztowała 30 zł. Niezdecydowani mają możliwość skorzystania z opcji „pół na pół”. Na osoby niezbyt głodne, ale chcące coś przekąsić, czekała słynna kawiarnia Costa wraz ofertą sezonową.

Menu Parnik.png

Targi Warsaw Medical Expo zdecydowanie różnią się od tych, w których miałyśmy okazję dotychczas brać udział. Miały na to wpływ dwa aspekty. Po pierwsze, na większości polskich konferencji dla startupów stoiska są raczej niewielkie. Ograniczają się do stolików lub malutkich kiosków. Trudno się temu dziwić, skoro wydarzenia te skupiają się na firmach, które dopiero niedawno weszły na rynek i muszą ostrożnie obchodzić się z kosztami. Stoiska podczas Warsaw Medical Expo zostały dopieszczone od A do Z. Wystawca naprawdę może dać upust swojej wyobraźni, a także wygodnie przyjąć swoich gości. Jeżeli natomiast promuje on sprzęt medyczny, jest przestrzeń na to, by odwiedzający mogli go przetestować. Nie jest to możliwe na mniejszych wydarzeniach. W takim przypadku koszty udziału nie powinny już dziwić. Po drugie, Organizatorzy postarali się o społeczny aspekt wydarzenia, jakim był wieczór branżowy, o którym opowiem w następnym punkcie.

Stoisko Warsaw Medical Expo 2.jpeg

Stoisko Warsaw Medical Expo 3.jpeg

Stoisko Warsaw Medical Expo 1.jpeg

Pierwszy dzień zwykle charakteryzuje się zgiełkiem i chaosem. To czas, kiedy firmy dopiero kończą organizowanie swoich stoisk, a także przychodzi najwięcej gości zainteresowanych nowinkami branżowymi. Wtedy też stoiska odwiedzają media, a Wystawcy zapoznają się z sąsiadami. Dlatego to jest dobry moment głównie dla gości lubiących słuchać wykładów oraz paneli dyskusyjnych, ponieważ to wtedy odbyły się trzy najważniejsze konferencje:

  1. Od OIOMu po usprawnienie i powrót do domu;
  2. Medycyna prywatna obecnie i w przyszłości;
  3. Wizjonerzy Przyszłości (część pierwsza).

Warsaw Medical Expo konferencja Med Prywatna.jpg

Warsaw Medical Expo konferencja OIOM.jpg

Najlepszym czasem na odwiedziny w spokojniejszym tempie jest zdecydowanie dzień drugi. Wszystkie stanowiska przyjmują gości przez cały dzień, ale ilość odwiedzających i mediów się już normuje. Nadal można wziąć udział w ciekawych wydarzeniach towarzyszących. Z tych powodów Home Lab wybrał właśnie drugi dzień targów na przedstawienie prezentacji o naszej usłudze. Tego dnia odbywała się też konferencja „Finansowanie Innowacji Medycznych” oraz druga część debaty „Wizjonerzy Przyszłości”.

Warsaw Medical Expo Prezentacja Home Lab.png

Jeżeli jednak masz czas na odwiedziny jedynie w ostatni dzień targów uprzedzam, że wiele stoisk często kończy swoją pracę już kilka godzin przed oficjalnym zakończeniem targów.

Sprawdź jak łatwe i komfortowe może być pobranie w domu!

button (8).png

Google 2.png

Wieczór Branżowy

Po pierwszym dniu targów miał miejsce wieczór branżowy, który odbył się w lokalu SEN w centralnej części Warszawy, naprzeciwko Stadionu Narodowego. Aby wziąć w nim udział, należało przesłać potwierdzenie udziału pod adres mailowy wskazany przez Organizatora, a potem zabrać zaproszenie do klubu. Tak jak obiecałam, napiszę Wam porównanie tej imprezy z VIP Dinner zorganizowanym przez Med-Tech World na Malcie.

Jeżeli czytaliście mój artykuł o targach maltańskich, mogliście dowiedzieć się m.in., że VIP Dinner było wydarzeniem przeznaczonym wyłącznie dla uczestników posiadających bilety Platinum, Startup albo dla inwestorów. Natomiast na Wieczór Branżowy Wystawcy Warsaw Medical Expo mieli możliwość zaproszenia pewnej liczby gości. Mogli to być klienci, kontrahenci, partnerzy, influencerzy. I radzę Wam z tej możliwości skorzystać. Dlaczego? Jak słusznie uprzedził nas sąsiadujący z nami Wystawca, firmy uczestniczące w tym wydarzeniu miały tendencję do „grupkowania się” i rzadko nawiązywało się tam nowe znajomości. Mogło mieć na to wpływ kilka rzeczy. Po pierwsze, po pierwszym dniu Wystawcy jeszcze nie nawiązali zbyt wielu znajomości i podchodzenie do nieznajomych osób może być dla uczestników imprezy niezręczne. Po drugie, być może to właśnie stworzenie własnego teamu znajomych sprawia, że zaproszeni nie mają potrzeby integrowania się z innymi. Inna sprawa – odnoszę wrażenie, że ludzie łatwiej się integrują na imprezach międzynarodowych. Choć w targach warszawskich uczestniczyło niemało cudzoziemców, większością Wystawców byli jednak Polacy. Podczas Med-Tech World uczestnicy mieli możliwość poznać się nawzajem jeszcze przed rozpoczęciem targów, na przykład na wycieczce kulturoznawczej czy wydarzeniach networkingowych. Imprezy wieczorne były jedynie przyjemnym dopełnieniem. Ponadto, międzynarodowa atmosfera tamtego wydarzenia i fakt bycia poza granicami własnego kraju sprawiła, że ludzie chętniej nawiązywali nowe kontakty. Warto jednak wziąć sobie do serca to, że to właśnie na takich mniej oficjalnych wydarzeniach nawiązuje się więcej owocnych kontaktów biznesowych, niż na samych targach.

Jeśli natomiast chodzi o samą organizację imprezy, a także stosunek oczekiwań do rzeczywistości, tutaj zdecydowanie przoduje „nasz” Wieczór Branżowy. Zapewne pamiętacie moją poradę „z przymrużeniem oka” o tym, by przed VIP Dinner zjeść kanapkę, ponieważ kolacja ograniczała się jedynie do maleńkich przekąsek? Impreza warszawska mnie pod tym względem bardzo miło zaskoczyła. Podczas rozmowy telefonicznej przedstawicielka targów wspomniała o obecności przekąsek na wydarzeniu. Zdradzę Wam, że to nie były tylko przekąski, ale dla gości dostępny był także bufet z ciepłymi posiłkami, deserami, a także szeroki wybór napojów alkoholowych oraz bezalkoholowych dostępny w barze. Poza tym, nie byliśmy zmuszeni stać przy stolikach. Można było sobie usiąść przy barze bądź w loży. Stoliki były regularnie sprzątane, a goście często zmieniali pozycje, więc to nie było tak, że grupa zajmująca stolik okupowała go do końca imprezy. Kolejnym plusem jest to, że lokal znajduje się przy Bulwarach Wiślanych, co zapewniło nam miły widok z okna na rzekę oraz Stadion Narodowy.

Stadion narodowy — SEN.jpeg

DJ SEN — wieczór branżowy.jpeg

Miło jest mi wspomnieć, że osobami, jakie towarzyszyły nam na imprezie, były dwie wspaniałe kobiety, które mogliście poznać dzięki naszej współpracy w mediach społecznościowych. To Angelina Ziembińska prowadząca profil Blog Dietolog i autorka książki „Cukrzyca na Obcasach”, a także Maja Makowska, która prowadzi profil Sugar Woman i jest znana z tego, że wykonała podwójnego Iron Mana na rowerze.

Wieczór Branżowy Warsaw Medical Expo.jpeg

Ciekawi Wystawcy

Rozpoczynamy moją ulubioną część, czyli najciekawsze firmy, które miałyśmy okazję poznać i z którymi nie wykluczamy współpracy w przyszłości. Bez zbędnych wstępów – zaczynamy!

Viofor – zestaw urządzeń służących do terapii impulsowym polem magnetycznych bądź światłem LED. Magnetoterapia Viofor służy, między innymi, do immunoterapii, leczenia bólu, rehabilitacji po urazach i chorobach, a także odnowy biologicznej czy poprawy krążenia krwi. Terapia też ułatwia też powrót do zdrowia po chorobach przewlekłych. Jak stosuje się takie urządzenie? Po prostu ustawiasz program, kładziesz się wewnątrz i ucinasz sobie dwudziestominutową drzemkę. Z terapii polem magnetycznym mogą korzystać też osoby zdrowe, by poprawić kondycję własnego ciała. Z kolei ledoterapia polecana jest przede wszystkim w leczeniu schorzeń skóry, np. stany zapalne, łuszczyca czy oparzenia. Można też jej używać do fotoodmładzania. Jedyne, co musisz zrobić, to oczyścić leczoną skórę i usiąść przed światłem na około 15 minut.

Viofor przedstawia ofertę sprzętów przystosowaną zarówno dla szpitali, jak i do domowego użytku.

Terapia magnetyczna Viofor.jpeg

Viofor terapia świetlna.jpg

Reliefy – asystent AI dla lekarzy. Oprogramowanie to pomaga specjalistom w zarządzaniu wizytami i przeprowadzaniu video-teleporad na wyższym poziomie. Lekarz ma przedstawioną dokumentację medyczną pacjenta, model 3D ciała pacjenta z miejscami bólowymi oraz analizę wywiadu. Na podstawie tych danych Reliefy podpowiada doktorowi dalsze pytania, które powinien zadać pacjentowi, ostrzeżenia o nietolerancjach i nawracających chorobach, a także badania, które interesant powinien zrobić, by przyspieszyć diagnozę. Mogą się pojawić prawdopodobne diagnozy. Ostatecznym diagnostą jednal nadal jednak pozostaje lekarz.

Reliefy zrzut wizyty.png

Reliefy baner.jpg

Reliefy kubek.jpg

Medidesk – to narzędzie usprawniające pracę placówek medycznych. Zarządza ono rejestracją medyczną, kanałami komunikacyjnymi (np. chatbox, połączenia, formularze kontaktowe), a także automatyzuje działania marketingowe. Ma to na celu usprawnienie komunikacji na linii przychodnia-pacjent, wychwytywanie nieodebranych połączeń, skrócenie kolejek i zwiększenie ilości rejestracji do lekarza, a co za tym idzie, dochodów placówki. Ciekawostką jest to, że w 2021 roku Medidesk rozwinęło swoje rozwiązania o Vetidesk, czyli aplikację usprawniającą pracę przychodni weterynaryjnych na niemalże tych samych zasadach. Ponadto, firma Medidesk organizuje autorskie szkolenia i konferencje dla przedstawicieli branży medycznej.

Ekipa Medidesk.jpeg

Szkolenia Medidesk.png

Holter do Domu – na początku wyjaśnijmy, czym jest holter. To urządzenie monitorujące pracę serca w trybie 24-godzinnym. Badanie EKG za pomocą holtera zalecane jest osobom: które urodziły się z wadą serca, przebyły operację kardiologiczną, pacjentom cierpiącym na arytmię, osobom doświadczającym duszności, omdleń lub kołatania serca, obciążonym genetycznie, a także sportowcom. Jak wygląda badanie z Holterem do Domu? Najpierw zamawiasz badanie, wybierasz wariant i opłacasz zlecenie. Czekasz na dostarczenie holtera kurierem. Urządzenie musi zostać założone tego samego dnia, ale pamiętaj, by przedtem umyć się, dokładnie wysuszyć oraz ogolić miejsca założenia elektrod. Badanie trwa od 24 godzin do 7 dni. W tym samym czasie wykonujesz rutynowe czynności, jak to zwykle robisz, czyli chodzisz do pracy, kontynuujesz uprawianie sportu, etc. Nie można jedynie kąpać się z holterem – jeżeli Twoje badanie trwa dłużej, niż 1 dzień, możesz na krótką chwilkę odpiąć urządzenie na czas prysznica. Po zakończeniu badania odpinasz holter bez wyłączania, pakujesz go do oryginalnego opakowania i odsyłasz do nadawcy. Wyniki zostaną dostarczone mailowo lub pocztą w przeciągu trzech dni roboczych.

Holter do domu.webp

Echo-Son – polski producent ultrasonografów i biometrów z siedzibą w Puławach, który działa na rynku od 1993 roku. Oprócz znanych nam już nowoczesnych aparatów prześwietlających jamę brzuszną, firma posiada w ofercie też m.in. bladder volume scanner (skaner pęcherza moczowego), Albit ultrasonograf przenośny, Pirop G biometr tkanek miękkich (stosowany, np. w ortodoncji czy implantologii), a także ich zdecydowanie najbardziej unikalny produkt, czyli Pirop ultrasonograf okulistyczny. Jakość obrazu produktów Echo-Son jest doceniana na całym świecie, o czym świadczą wygrane w prestiżowych konkursach, a także eksport do ponad 50 krajów (głównie Azja i Bliski Wschód).

Stoisko Echoson.jpeg

Echoson skaner pęcherza.jpeg

Echoson skaner okulistyczny.jpeg

Vacuactivus Medstarcom – to producent innowacyjnego sprzętu marki Cryo. Podczas targów miałyśmy okazję poznać urządzenia do krioterapii, która polega na leczeniu organizmu w bardzo niskich temperaturach. Terapia ta może odbywać się całościowo w komorze lub miejscowo za pomocą ciekłego azotu. Wskazaniami do krioterapii są głównie uszkodzenia stawów i choroby reumatoidalne. W ofercie możemy też znaleźć wyposażenie do odchudzania, zabiegów kosmetycznych czy uprawiania sportu. Producent ten jako jeden z nielicznych wykorzystuje w sprzętach fitness metodę terapii na podczerwień, która spełnia funkcje prozdrowotne, takie jak regeneracja tkanek i mięśni, optymalizacja krążenia krwi, przyspieszenie metabolizmu oraz obniżenie poziomu stresu. Tak jak w przypadku Echo-Son, Vacuactivus eksportuje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.

Cryostar krioterapia komora.jpeg

Cryostar krioterapia miejscowa.jpeg

Cryostar rowerek.jpeg

Moving Life – producent elektrycznych skuterów Atto, które wychodzą naprzeciw potrzebom osób niepełnosprawnych ruchowo. Urządzenia te charakteryzują się lekkością, łatwością składania i stylowym wyglądem. Po złożeniu skuter wygląda jak walizka kabinowa. Ten niewielki rozmiar sprawia, że można go używać podczas jazdy środkami lokomocji takimi jak pociąg, samochód czy samolot.

Skuter Atto MovingLife.jpeg

Yoshi Innovation S.A. – to fundusz technologiczny, który inwestuje w innowacje medyczne oraz je rozwija. Może się on pochwalić kilkoma ciekawymi projektami. PhantomSkin.eu to zaawansowane trenażery, na których przyszli pielęgniarze lub ratownicy medyczni mogą uczyć się tamowania krwotoków, szycia ran, konikopunkcji czy pakowania ran. Dzięki temu, że model jest faktycznie jest imitacją prawdziwej skóry, kursant ma styczność z faktycznymi wyzwaniami, z jakimi często można się zmierzyć podczas tamowania krwotoków, np. niemożność osuszenia skóry przed założeniem opatrunku. Wound Scanning to rozwiązanie służące do skanowania trudno gojących się ran. Aby tego dokonać, wykorzystuje się połączenie obrazów termograficznych oraz fotograficznych, a także obrysy ran w formacie 3D. Skanowanie rany odbywa się w sposób bezkontaktowy, co zapewnia sterylność całego procesu. Rozwinięcie diagnostyki owrzodzeń oraz trudno gojących się ran przyspieszy skuteczne leczenie. Plasma Fission z kolei pomaga uniknąć ran dzięki urządzeniu stworzonemu przez współpracujących z lekarzami inżynierów Politechniki Wrocławskiej, jakim jest skalpel plazmowy. Usuwa on w bezpieczny duże zmiany skórne bez pozostawienia blizn, a także bez konieczności stosowania znieczulenia ogólnego. Natomiast Stabilo Baby z kolei jest rozwiązaniem korzystającym z zaawansowanej maty stabilograficznej oraz AI, służącym do śledzenia rozwoju niemowlęcia i ewentualnej diagnostyki. Ponadto, dane są za każdym razem zapisywane, co pozwala na możliwie obiektywną analizę zdrowia dziecka na podstawie rezultatów poprzednich wizyt.

Phantom Trenaż.jpg

Wound Scanning.jpg

Stabilo Baby opis.jpeg

Stabilo Baby.jpeg

Bioptron – to system terapii światłem hiperspolaryzowanym, z której mogą korzystać zarówno dorośli, osoby starsze, jak i dzieci. To niewielkie urządzenie marki Zepter jest stosowane w leczeniu m.in. ran, urazów, bólów, problemów skórnych, a nawet sezonowych zaburzeń nastroju. Pomaga w spowalnianiu procesu starzenia. W przypadku dzieci terapia światłem może być pomocna w leczeniu np. trądziku, drobnych kontuzji, infekcji górnych dróg oddechowych czy astmy.

Bioptron przenośny.jpeg

Bioptron stacjonarny.jpeg

Medical Design – chciałabym wspomnieć również o firmie, która dosłownie upiększa życie chorych dzieci i pragnę mocno, aby ten fragment przeczytali przedstawiciele szpitali dziecięcych. Medical Design Studio aranżuje wnętrza klinik dziecięcych tak, aby zarówno w swoim pokoju, jak i w gabinecie zabiegowym maluch poczuł się jak w bajce. Jest to niezwykle ważne dla jego samopoczucia psychicznego, które przekłada się na jego finalne zdrowienie. Zresztą, co ja będę się rozpisywać. Zobaczcie sami!

Medical Design Studio logo.png

Projekty Medical Design.png

Pełna lista Wystawców znajduje się TUTAJ.

Na koniec - czy warto?

O zaletach udziału na targach i konferencjach napisałam już w artykule „Konferencja AI & MEDTECH CEE - najważniejsze i najciekawsze aspekty”. Jeżeli natomiast chodzi stricte o Warsaw Medical Expo, chciałabym jeszcze dodać, że:

  • Jak było zresztą widać w poprzedniej części artykułu, jeszcze na żadnych targach, póki co, nie nawiązałyśmy tylu kontaktów – zarówno wśród Wystawców, jak i wśród gości. Słyszałam natomiast od pozostałych przedstawicieli, że na innych targach organizowanych w halach PTAK (np. hotelarskich) jest jeszcze więcej gości.

  • Nawet najmniejsze stoiska dadzą Wam przestrzeń na to, by goście mogli przetestować Wasze usługi, a zwłaszcza, jeśli umożliwiacie wypróbowanie sprzętu medycznego. Dlatego, jeśli finanse pozwalają Wam na to i nie macie większych marketingowych wydatków – warto.

  • Organizator zadbał o aspekt integracyjny. Myślę, że w następnych latach wydarzenia networkingowe będą zdecydowanie lepiej funkcjonowały. Dla Wystawców zza granicy na pewno dobrym pomysłem byłoby zorganizowanie krótkiej wycieczki kulturoznawczej po Warszawie w „dzień zerowy” – tak jak to było podczas Med-Tech na Malcie.

  • A co do przyjezdnych… Jeżeli rozważacie jakąkolwiek współpracę z zagranicą – weźcie broszurki po angielsku. Byłyśmy błędnie przekonane o tym, że na targach pojawią się sami Polacy, dlatego zdziwiłyśmy się, kiedy podczas pierwszych dwóch dni targów odwiedzili nas goście z Irlandii, Hiszpanii czy krajów azjatyckich.

Warsaw Medical Expo 2024.png

Następna edycja Warsaw Medical Expo odbędzie się w dniach 26-28 listopada 2024. Bierzecie udział? Dajcie znać w komentarzu na naszych mediach społecznościowych!

button (5).png